Telefon "Bílá škola": +420 605 230 365

(září 2014)

FOTOALBUM

"Německý deník" - píše Klára Bajtová, 9.C

21.9.2014 - V Praze jsme brzo ráno, čekáme na autobus, kterým jedeme do Hradce Králové, odsud už do Králík, kam přijíždíme v poledne.

20.9.2014 - Dopoledne a odpoledne trávíme v rodinách, balíme si. V pět hodin jdeme do školy, kde je zakončení a grilujeme. V osm hodin jedeme na nádraží v Niederbrechenu. Zde se loučíme, což samozřejmě není nic lehkého, všem se nám tu moc líbilo.
Vlakem cestujeme do Frankfurtu, kde čekáme na autobus Student Agency, kterým jedeme do Prahy.

19.9.2014 - Pěšky se z Runkelu po turistické cestě vydáváme do Villmaru, kde se nachází muzeum mramoru, oběd už máme každý doma.

18.9.2014 - Dopoledne trávíme prací na našich projektech. Oběd máme ve škole, a po něm se přesouváme ven, kde hrajeme fotbal a basketbal, na vybíjenou a lehčí obdobu baseballu se přemisťujeme do prostorné tělocvičny. Po půl čtvrté se rozcházíme (tedy spíš rozjíždíme) do svých domovů.
Já s Májou Crhovou máme jet autobusem, a tak když se po dlouhém čekání konečně dostaví, je úleva si po tom sportování sednout a odpočívat - a kdo by v tu chvíli sledoval krajinu za oknem, že.
Já se o ní tedy začnu zajímat až ve chvíli, kdy Jasmin s Annikou vyjeknou :"Oh no,that is wrong bus!"
No ano, ona krajina za oknem mi opravdu není povědomá. Na další zastávce vystupujeme, a do Eschenau už musíme po svých.

17.9.2014 - Můžeme si přispat, dnes vyrážíme až v 9 hodin. Vlakem cestujeme do Frankfurtu. Výtahem zdoláváme 56 poschodí mrakodrapu Main Tower, a nacházíme se ve výšce 200m. Ne všem dělá úchvatný výhled dobře, Romča Pospíšil už radši chvátá dolů. Rychlý oběd v McDonaldu, musíme spěchat na naši vyhlídkovou plavbu.
Výletní lodí se plavíme po řece Mohan.

16.9.2014 - V úterý náš den začíná opět ve škole. Dopoledne pracujeme na našich projektech, obědváme ve škole. Po poledni vlakem cestujeme do Weilburgu, kde je pozoruhodný zámek, ve kterém absolvujeme prohlídku. V zámku je příjemný chládek, venku panuje téměř letní počasí. Večer se všichni scházíme u Lucase /Ondra, Kryštof/.

15.9.2014 - Scházíme se v škole v Runkelu. V této škole jsou třídy 7-10, ve Villmaru pak 1-6. Rozdělujeme si projektová témata a ve čtveřicích (dva Němci, dva Češi), se pouštíme do svých témat. Tyto 'referáty' budou použity v projektové knize Králíky - Villmar. Poté se na hodinu přesouváme ven na hřiště a za slunečného počasí hrajeme fotbal a basketbal.

14.9.2014 - Druhý víkendový den,stejně jako ten předešlý, trávíme ve svých rodinách. Někteří se vydávají do zábavných nebo lezeckých parků,jiní do přírody, nebo navštívit babičku.

13.9.2014 - První víkendový den trávíme všichni v rodinách, a večer se většina z nás schází u Chiary (Áďa M.), kde zůstáváme asi do 22 h.

12.9.2014 - Ráno jsme se vlakem vydali do Limburgu. Zde jsme absolvovali prohlídku s průvodkyní historickým centrem. Ještě před polednem jsme již byli svěřeni svým partnerům, a tak zbytek dne trávil každý po svém.

11.9.2014 - Ráno jsme z Runkelu vlakem dojeli do asi 17km vzdáleného města, kde nám byli zapůjčeny kánoe,pádla a vesty. Vytvořili jsme smíšené posádky po 3 až 4 členech a vrhli se na řeku,po které jsme pluli zpět do Runkelu. Pro většinu z nás byl hlavně poslední úsek velmi namáhavý, ovšem všechni jsme se vylodili v Runkelu. Za chviličku jsme zmokli,ale byla to jen přeháňka, a tak jsme se mohli vydat na prohlídku zdejšího hradu. Poté nás na radnici přivítal pan starosta, a následovala návštěva kavárny. Z té jsme se vrátili do školy,kde bylo společné občerstvení. Do svých rodin jsme se vraceli okolo 8. hodiny večerní.

10.9.2014 - Brzy ráno jsme dorazili do Franfurktu. Čekání na naše partnery jsme si ukrátili rozchodem v centru. Do Runklelu jsme dorazili o půl páté a poté už každý odjel do své rodiny.